„Lubuski Lider Biznesu” to najbardziej prestiżowe przedsięwzięcie konkursowe w Lubuskiem, które docenia i wyróżnia najlepsze przedsiębiorstwa zachodniej Polski. Jego organizatorem jest Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa. Partnerami miedialnymi konkursu są również: Gazeta Lubuska, Telewizja Polska S.A. Oddział w Gorzowie Wlkp. oraz Radio Zachód. Patronat nad konkursem sprawuje Marszałek Województwa Lubuskiego.
Konkurs ma charakter ponadregionalny, cieszy się nieprzerwanie od 2009 roku dużą popularnością wśród przedsiębiorców, a dzięki zainteresowaniu mediów otrzymanie nagrody koncentruje uwagę opinii publicznej na firmie i jej produktach.
Cel konkursu:
1. Promocja najlepszych przedsiębiorstw, których osiągnięcia mogą stanowić wzór.
2. Wspieranie firm działających zgodnie z prawem i normami rzetelnego postępowania w obrocie gospodarczym.
3. Kształtowanie pozytywnego wizerunku województwa lubuskiego, jako dogodnego obszaru prowadzenia działalności gospodarczej w ramach jej ustawowej wolności i przyjaznych rozwiązań tworzonych przez samorządy lokalne, a także promocja marki LUBUSKIE.Firmy biorące udział w konkursie są oceniane w czterech kategoriach:
- przedsiębiorstwa mikro - zatrudniające do 9 pracowników
- przedsiębiorstwa małe - zatrudniające od 10 do 49 pracowników
- przedsiębiorstwa średnie - zatrudniające od 50 do 249 pracowników
- przedsiębiorstwa duże - zatrudniające od 250 pracowników.
Firmy oceniane są przez Kapitułę Konkursu złożoną z przedstawicieli najważniejszych instytucji i organizacji regionu oraz wybitne osobistości życia gospodarczego i politycznego. Wiedza i doświadczenie członków Kapituły stanowią o ogromnej wartości merytorycznej przyznawanej nagrody.
Konkurs „Lubuski Lider Innowacji” skierowany jest do wszystkich firm – niezależnie od wielkości, formy własności i sektora gospodarki – które konsekwentnie rozwijają i wdrażają w swoich działaniach szeroko pojęte rozwiązania innowacyjne. Konkurs jest realizowany od 2013 jako integralny element Lubuskiego Lidera Biznesu.
Firmy biorące udział w konkursie są oceniane w czterech kategoriach:
- przedsiębiorstwa mikro - zatrudniające do 9 pracowników
- przedsiębiorstwa małe - zatrudniające od 10 do 49 pracowników
- przedsiębiorstwa średnie - zatrudniające od 50 do 249 pracowników
- przedsiębiorstwa duże - zatrudniające od 250 pracowników.